Kalappal!

Mit keresel?

Hírek

Az új Land Cruiser beint a SUV-őrületnek

Olvasási idő: 3 perc Bemutatták a Toyota Land Cruiser új generációját, ami jól láthatóan szakított a korábbi “minél nagyobb, minél városiasabb” vonallal, és visszatért a Cruiser gyökereihez: vérbeli terepjáró, többféle változatban. Sőt, a nagyon retro, nagyon igásló, de még mindig gyártásban lévő 70-es szériát is felfrissítették.

Ami a retrósítás ellenére vitathatatlanul az új idők szelét mutatja, hogy az új Land Cruiser már hibrid motorral is várható, de egyelőre Európában egy 2.8L-es, 204LE-s turbódízel változat lesz rendelhető, nyolcfokozatú automata váltóval. A hibrid változat első körben az USA-ban debütál.

Az új platform 30-50%-kal merevebb az előzőnél, az offroadozást pedig olyan funkciók is segítik, mint a gombnyomásra ki-be akasztható első keresztstabilizátor (SDM). Ezen kívül terepfigyelő rendszer, terepre tervezett vezetési segédletek lesznek a tulajdonos szolgálatára, illetve a Land Cruiserek életében először elektronikus szervokormány.

A fotókról úgy tűnhet, mintha kétféle Land Cruiser is érkezne. Azonban ha jobban megfigyeljük, csak a lámpa más, ugyanis a vásárló választhat majd, hogy klasszikusabb kereklámpás verziót preferál, vagy a modern, fektetett lámpást. Állítólag Európában a kereklámpás verziót First Edition névvel illetik majd (ld. lent) és limitált széria lesz, párezer darabbal.

First Edition

Az autó hétüléses verzióban is elérhető lesz. A méretei kérdésesek, mert egy magyar cikkben azt írják, hogy 498cm hosszú és 198cm széles, ami nagyobb mint a jelenlegi Land Cruiser, egy külföldi videóban viszont azt mondják, hogy a Toyota az új modellt 11 centivel keskenyebbre, és 3 centivel rövidebbre szabta, hogy javítsa a terepezési képességeit, és hogy élőben drámaian kisebbnek hat az új Land Cruiser, mint elődje. Bevallom a fotókon nekem is kisebbnek, kompaktabbnak tűnik.

Itthon azt írják, hogy árról egyelőre nincs információ, az USA-ban meg azt, hogy a Toyota szeretné szélesebb réteg számára elérhetővé tenni az új modellt, és “mid-50.000” dolláros kezdőárat emlegetnek. Összehasonlításképpen a jelenlegi Land Cruiser 87.000 dollárról indul kint. Ha ezt veszem alapul, akkor 37%-os árcsökkenésről beszélünk. Itthon a Land Cruiser jelenleg 25 millió Ft-ról indul listaáron, akkor ez vajon 15-16 millió lesz? Az bizony “melós pickup” ár manapság!

Érdekességként megemlítendő, hogy az eredeti, kocka, dobozos Toyota Land Cruiser 70 még ma is nagyon népszerű Ausztráliában és még jónéhány országban, ezért a Toyota jelenleg is gyártásban tartja 1984 óta. Az elmúlt 39 évben most megkapja eddigi legnagyobb vérfrissítését: új fényszórók, újra a kasztniból kiálló irányjelzők, áttervezett belső, okostelefonhoz kapcsolódó 6.7″ érintőkijelző, illetve olyan vezetéssegítő rendszerek, amikre a retró 70-es eddig immunis volt. Nem kell azért olyan nagyon hátra hőkölni: automata fényszóróról, táblafelismerő rendszerről, és sávtartó automatikáról beszélünk csupán. Ja és opcionális automata váltóról, mert eddig az sem volt.

ÍRTA

Vadász, vadászíjász, terméktesztelő, blogger, kíváncsi, kritikus, ex-fotográfus, Infiray Ambassador. Nem trófeavadász, nem influenszer.

Facebook

EZ IS ÉRDEKELHET

Hírek

Olvasási idő: 3 perc Sorjában bemutatta a Guide az új hőkamera előtéteit, és az eddigi legkomolyabb keresőcsaládot beépített távmérővel. Úgy tűnik szintet lépett a...

Hírek

Olvasási idő: 3 perc Bemutatta az Infiray az IWA-n a lassan legendássá váló MATE MAH50 előtét továbbfejlesztett verzióját, melyben - előtétek közt elsőként -...

Hírek

Olvasási idő: 2 perc Lerántotta a leplet az Infiray a legújabb készülékcsaládról, az Irisről, mely egyszerre váltja a AFFO AL és az E3 Plus/Max...

Hírek

Olvasási idő: 2 perc Az Infiray már jóideje március elején mutatja be az új termékeit, szóval nem sokat kell várni. Addig is egy kis...