Kalappal!

Mit keresel?

Hírek

Itt az új Volkswagen Amarok

Olvasási idő: 2 perc Már Magyarországon is bemutatták a VW Amarok második generációját. A Ford Ranger alapjaira épül, tehát újabb hatalmas és erős pickup van kilátásban.

Tavaly mutatták be a németek az új verziót, és most már Magyarországon is kapható, kb. 18.5 millió Ft-tól. Az elődmodelltől eltérően ez már nem házon belül készül, hanem a Ford Ranger alapjául is szolgáló T6-os platformra húzták fel. Ezzel minden irányba megnőtt a szélességét kivéve, tartja tehát napjaink trendjét, ahol a pickupok egyre robosztusabbak és agresszívebb kinézetűek. 5.35 méter hossz, 1.62 méter nyomtáv és 3.27 méter tengelytáv jellemzi, a gázlómélysége pedig a korábbi 50cm-ről tekintélyes 80cm-re nőtt. A terepszögek is jobbak lettek az elődmodellhez képest, elöl 30°, hátul 23°.

Az összekerékhajtást terepmenü segíti: kétkerékhajtás (2WD), automata négykerékhajtás (AWD), fix négykerékhajtás (4WD), illetve 4×4+felező az, amit ki tud egészíteni az ESP kikapcsolása, a lejtmenetvezérlés, vagy a hátsó tengely kapcsolható difizárja. De válaszhatunk vezetési módokat is, ami a terepezésre is érvényes.

Ami a kivitelt illeti, itthon csak a dupla kabinos lesz kapható, sőt a kabin rész nagyobb lett a plató kárára. 1.65 méter a plató hossza, keresztben 1.58 méter, a kerékjáratnál pedig 1.22 méter. A köbös IBC tartály, vagy az EUR raklap lazán befér hosszában, de talán még keresztben is kicentizhető. 1.19 tonnával terhelhető az Amarok hátulja, szóval azt a köbös tartályt meg is lehet tölteni. A tetőre 350 kilót pakolhatunk (menet közben nem, csak álló helyzetben, ld. sátor).

Az Amarok belseje a kor divatjának megfelelően már személyautós, tágas, hosszabb utakon még hátul is viszonylag kényelmes. Pozitívum, hogy a pickupok tulajdonosait még nem akarják (annyira) vakítani temérdek érintőkijelzős gombbal, így fizikai kapcsolók és gombok garmadája segíti a kezelést. A modern kornak megfelelően viszont elérhető a vezetéknélküli telefontöltő felület, az USB-C vagy a 230V-os csatlakozó is.

Motorválasztékot tekintve 2.0 TDI 4Motion, illetve 3.0 V6 TDI 4Motion a lehetőség. Előbbi választható 170, vagy 205 lóerővel, utóbbi 241 LE. A váltó 6-fokozatú kézi, vagy 10-fokozatú automata lehet.

A legolcsóbb, lecsupaszított “melós” verzió 18.47mio Ft-tól indul, a legdrágább, terepezős PanAmericana, illetve a pesti dugóban virítós és bringásokat halálra ijesztős Aventura változatok már kb. 25-27-30 misiért mennek.

ÍRTA

Vadász, vadászíjász, terméktesztelő, blogger, kíváncsi, kritikus, ex-fotográfus, Infiray Ambassador. Nem trófeavadász, nem influenszer.

Facebook

EZ IS ÉRDEKELHET

Hírek

Olvasási idő: 2 perc Merthogy az előzőt - annak ellenére, hogy nem igazi terepjáró - nagyon sokan választották vadászautónak, vagy annak is. Az új...

Hírek

Olvasási idő: 2 perc A koreaiak új SUV-ja már Magyarországra is megérkezik hamarosan, de nem ezzel kívánnak konkurenciát állítani a Jeepnek, hanem egy, még...

Hírek

Olvasási idő: < 1 perc Koncepciót váltana a márka a hírek szerint. Ráfeküdnének a terepjárógyártásra, és a Jeep európai konkurensei lennének, ámde megfizethető áron.

Hírek

Olvasási idő: 3 perc Az Infiray Outdoor egy ideje már hagyományosan ősszel és tavasszal mutat be új, korszakalkotó termékeket. Néhány tipp, hogy ezúttal mi...