Összesen hat új csigás íjat mutatott be a Hoyt a napokban, melyek a 2022-es modellpalettát képezik.
Közös jellemzője az új Ventum Pro és Carbon RX-7 modelleknek, hogy miután sem az irányzék, sem a kifutó nem az íj oldalán kerül rögzítésre (In-Line System), ezért új, laposabb profilú vesszőtárakat kínálnak hozzájuk, javítva ezzel az íj egyensúlyát, tömegközéppontját. Épp, mint a Mathewsnál az idei évtől. Természetesen ehhez ún. “dovetail” rögzítésű kifutót, és Picatinny rögzítésű irányzékot kell venni. Ha mindkettőből hagyományos, csavaros rögzítésűnk van, azt továbbra is felszerelhetjük a megszokott módon ezekre az íjakra, ám úgy az új, lapos profilú tár nem lesz kompatibilis.
Carbon RX-7 és RX-7 Ultra

Furcsán alakítják a számozást Hoyték a karbon szériánál. Az RX-1-et követte az RX-3, majd a -4, -5, és most az RX-7. Valamiért a 2 és a 6 kimaradt. A nagyobb volumenű újítás tavaly már megtörtént (hosszú évek után Cam&Half csigarendszerről Binary Cam rendszerre váltottak), így idén csak új külcsínnel és kisebb frissítésekkel találkozhatunk. A tavaly bemutatkozott HBX csigarendszert még némiképp csiszolgatták, így kaptuk a HBX PRO-t az idei csúcsmodellekben. A gyártó szerint még finomabban húzható, még csendesebb és gyorsabb a PRO verzió. Mondjuk papíron gyorsabb nem lett.
Ami újdonság még a karbon modellen, az az áttervezett Vitalpoint markolat, a dupla rezgéselnyelő a középrészen (lent és fent is van már egy-egy Shock Pod), illetve a picivel alacsonyabbra helyezett oldalstabilizátor rögzítési pont.
Az új RED-WRX RX-7 modell 30″ tengelytávú (az Ultra 34″), 6 1/4″ aljzási magasságú (Ultra 7″) és 342 FPS ATA-sebességű (Ultra 334 FPS). A körülbelüli IBO sebességhez vonjunk le belőle úgy 8 FPS-t (legalábbis a PSE-nél ennyi szokott lenni a különbség).
Ami viszont nagy dolog a Hoyt esetében, hogy eddig a karbon íjaik hiába voltak szénszálból, semmivel sem voltak könnyebbek az alumínium társaiknál. Márpedig azon túl, hogy nem fagy rá a kezünk télen, az kellene még az előnye legyen, hogy könnyebb, mint a fém. Az új modellek azonban lefogytak. Az RX-7 3.9 font tömegű lett (1.78kg), az RX-7 Ultra pedig 4.3 font (1.95kg) a korábbi 4.4 / 4.6 lbs (2.0/2.08kg) helyett, ami inkább az alu íjak tömegére jellemző érték. Jóllehet ez még mindig csak közelíti a PSE-féle 3.6 fontot (1.63kg), vagy a Bowtech-féle 3.3 fontot (1.5kg), bár láthatóan ebben “több anyag” van, mint mondjuk a Bowtech Carbon Zionban.
Érdemes megnézni, hogyan változott Carbon RX széria az évek során, hogyan tisztult le az első generációs szövevényes-tekergős-csöves designból, egy továbbra is különleges formavilágú, elegáns csigás íjjá. Senki ne mondja, hogy nem fejlődik a karbon technológia, amikor ma már egy sokkal egyszerűbb formával is (első netes tesztek alapján) nagyobb merevséget, kevesebb vibrációt tudnak elérni. Szép íj lett az RX-7, ez kétségtelen!

Ventum Pro 30 és Pro 33
A Hoyt alumínium csúcsmodellje tavaly a Ventum volt, az első Binary csigás, alumínium Hoyt csigás íj. Az idei Pro változat szintén HBX PRO csigarendszert kapott, mint az RX-7, szintén 342 FPS (ATA), 30″ tengelytávú, de 6″ aljzási magasságú, és 4.5 font (2.04kg) tömegű. A nagyobbik Ventum Pro 33 pedig 33″ tengelytávú, 6 3/8″ aljzási magasságú, 4.7 font (2.13kg) tömegű.

A fentebb már említett, új Vitalpoint markolat és dupla rezgéselnyelőn kívül a Ventum Pro különlegessége, hogy a speciális, Picatinny felfogatású irányzék sínjét idén már belemarták az alumíniumba (tavaly még csak egy rácsavarozható Picatinny sínt adtak az íjhoz). Ilyen típusú irányzékot találhatunk már a Hoyt gyáriján kívül az Axcel, a T.R.U. Ball, a HHA, a Garmin Xero, vagy a Fuse kínálatában, míg a Black Gold Picatinny-adaptert kínál a saját irányzékaihoz.
Twin Turbo és Highline
E két új modellből a Twin Turbo szintén egy RX Carbon modell, de még a tavalyi design picikét átszabott, HBX Twin Turbo csigával ellátott változata. 33″ tengelytávú, sebességre kihelyezett íjról beszélünk, ami 5 7/8″ aljzási magasságú, és 350 FPS ATA-sebességű. Nem kezdőknek, vagy fájós vállúaknak való íj, annyi szent. 🙂 Nem is árulják 80# max húzóerővel, csak 70#-tal.
A Highline pedig egy kevésbé parallel íjkarokkal rendelkező, klasszikusabb formavilágú csigás íj, kifejezetten termetes méretű íjászok számára. 36,5″ tengelytávú, 7 7/8″ aljzási magasságú, és a húzáshossza 34″-ig állítható. Az íj tömege sem elhanyagolható, 4.9 font, vagyis 2.2 kg.
Persze ezek a csúcsmodellek árnyékában kissé megbújó modellek is rendelkeznek az In-Line rögzítési pontokkal, a mini stabilizátorral, és az új markolattal.
Nem csak vadász és blogger, de fotós is...
