Több mint 20 év után a Ford újraélesztette a legendás Bronco terepjárót, és nem is akárhogy!

Egy korábbi autós cikkben pont azt taglaltam, hogy a legtöbb gyártó teljesen leállt a valódi terepjárók gyártásával, és hát bajban lesz így az, aki nem akar pickupozni, mert 20 év múlva, mikor kikopnak teljesen a már ma is öreg Nivák, Samuraiok és Pajerok, nemigen lesz nagy a választék. Mindenki SUV-ot gyárt már, holott nem létezik, hogy a mai fitness-wellness-kalandor világban ne lenne igény valódi, alvázas, neadjisten merevhidas terepjárókra. Aztán jött a Land Rover Defender új generációja, ami bár komoly darab, de az ára horror, 20 millió Ft körül lesz az alap, tehát mondjuk ki, hogy luxusautó. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Defender soha nem volt olcsó. Ugyanitt Jeep Wrangler is eladó átlag 15-18 millióért.

Erre jött a Ford, és bemutatta az új Bronco modelleket, összesen hármat is, ráadásul elérhető áron:

  • Ford Bronco 3 ajtós – 28.500 dollártól
  • Ford Bronco 5 ajtós – 33.200 dollártól
  • Ford Bronco Sport – 26.660 dollártól

A fenti árak kb. nettó 8.3 – 8.9 – 10.3 millió Ft-ra rúgnak, bár nem tudom, hogyan működik a magyarországi autós árképzés, de ez mégsem 18-20 millió Ft, mint a kategóriatársaknál, hanem egy mai középkategóriás SUV ára. Persze ez csak az alapverziók ára, viszont nyitóár…lesz ez még olcsóbb is idővel.

Ford Bronco

A “sima” Bronco modellek igazi offroaderek, ha kell lecsupaszíthatók, mint a Wrangler (tető+ajtók hopp!, állítólag egyszerűbben, mint a Wranglernél), létraalvázasak, hátul merevhidasak, elöl független felfüggesztéssel rendelkeznek. Terepjáró tulajdonságaik igen kiemelkedők, elég csak a majd’ 30 centis hasmagasságot, és a 85 centis gázlómélységet említeni, a remek terepszögekről, az akár 35 collos gumikat befogadó kerékjáratról, illetve kategóriája leghosszabb rugóútjáról nem is beszélve. Az összkerékhajtás + felező persze alap, az elektronikusan vezérelt difizár extra, nomeg persze 21. század lévén kapunk különféle kapcsolható off-road programokat. Az alapmotor 2.3-as benzines, 270 lóerővel, 470Nm nyomatékkal jön, de lesz 2.7L V6-os verzió is 310 lóval, 542Nm nyomatékkal. Váltóból 7-fokozatú manuális, vagy 10-fokozatú automata lesz, utóbbi a V6-hoz széria.

A Broncoból rengetegféle verzió lesz kapható. Az alapmodell Base egy baromi egyszerű, munkára szánt terepjáró, alap 4×4 + felezővel, levehető ajtókkal és tetővel. Aztán ahogy lépkedünk felfelé a verziók és a felszereltségek listáján, megjelennek az olyan finomságok, mint az első és hátsó difizár, a komolyabb felfüggesztések, a választható off-road programmódok, a nagyobb kerekek, ütközők, vasak, védők, LED-lámpák, off-road Navi, stb, és változik az autó külleme is jócskán. Alább egy összehasonlítás, hogy mennyiben más a külcsín az alaptól, a közepes verzión át, a limitált szériáig.

Katt a nagyításhoz!

De igazából ahány fotót látni erről a kocsiról, annyiféle arcát mutatja a különböző hűtőmaszkokkal, kerékméretekkel:

Az alábbi, 11 perces videó a Bronco 2021 világpremierje kapcsán készült:

Ford Bronco Sport

A Bronco Sport modell a gyártó szerint egy szelídített SUV a sima Broncohoz képest. De azért abból is a keményebbik fajta. Az összekerékhajtás itt is alap, 22,3cm-es hasmagasság (kategóriacsúcs), és 60cm-es gázlómélység jellemzi. Ez már önhordó karosszériás, elöl-hátul független felfüggesztéssel, szóval úton, városban is kényelmes lesz használni. Alaphangon 1.5 literes, háromhengeres EcoBoost motor lesz benne 181 lóerővel, 258 Nm nyomatékkal, vagy négyhengeres, 2.0, 245 lóerővel és 373 Nm forgatónyomatékkal. A váltó mindkettőhöz 8 fokozatú automata. Mondjuk a sörnyitó a csomagtérajtónál nem piti… 😀 (ld. a videóban)

The all-new Bronco Sport First Edition series in Cyber Orange Metallic Tri-Coat. (Pre-production model pictured.)

Sajnos a Ford egyelőre nem nyilatkozott az európai forgalmazásról, csak annyit tudni, hogy a szelídebb Bronco Sport még az idén, a masszívabb Bronco pedig jövőre lesz kapható az USA-ban. Autós szakértők szerint azonban jó eséllyel Európába is áthozzák a modelleket majd.